یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۱۴:۱۸

رکن الدین جوادی تاکید کرد:
ضرورت افزایش سهم شرکت ملی نفت ایران از درآمدهای نفتی
ایران دریلینگ: سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت ایران از درآمدهای نفت در شرایطی که قیمت نفت به نصف کاهش یافته است، کمک چندانی به تامین نیازهای این صنعت نمی‌کند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، رکن الدین جوادی با بیان این مطلب گفت: سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت ایران از درآمدهای نفتی با توجه به کاهش قیمت نفت، کمک چندانی به تامین نیازها نمی‌کند و باید راهکارهای ارایه شده ازسوی صنعت نفت به مجلس توسط نمایندگان بررسی و در بودجه 94 و برنامه ششم توسعه اقتصادی لحاظ شود. وی هدف بازدید اعضای کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از میدان مشترک پارس‌جنوبی را آشنایی هر چه بیشتر با صنعت نفت عنوان کرد و گفت: کسانی که در ارتباط مستقیم با نفت، توسعه و سرمایه‌گذاری دارند با آشنایی بیشتر می‌توانند راجع به نیازهای که توسط شرکت ملی نفت ایران بیان شده است، تصمیم بگیرند و به گشودن فضای مالی این شرکت برای تحقق تعهدات توسعه‌ای و تولیدی کمک کنند. معاون وزیر نفت با بیان اینکه کمیسیون انرژی، کمیسیون تخصصی نفت است و بیشترین اشراف را در این حوزه دارد، گفت: طی بازدید اعضای این کمیسیون از فازهای در حال توسعه پارس‌جنوبی، جلسه‌ای مشترک پیرامون فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته یک‌سال اخیر پارس‌جنوبی و برنامه‌های آتی این میدان برگزار شد تا نمایندگان مجلس به طور خاص در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند و بدانند اگر مجلس حمایت خاص نکند، با توجه به محدودیت‌ها، طرح‌های توسعه‌ای با کندی پیشرفت مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در کمترین دمای زمستان حدود 160 میلیون مترمکعب کسری گاز وجود داشت، تاکید کرد: خوشبختانه امسال با وارد شدن تولیدات فازهای 12، 15 و 16 و 17 و 18 پارس‌جنوبی با کمبود انرژی قابل ملاحظه‌ای مواجه نخواهیم بود و این حاصل تلاش همکاران مختلف در صنعت نفت است. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: امسال با توجه به اضافه شدن حدود 120 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری، قسمت اعظم کسری گاز سال گذشته جبران می‌شود. جوادی تامین نیاز فوری کشور به گاز، نرخ بازگشت یک‌ساله سرمایه‌گذاری و برداشت از میدان مشترک را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در میدان گازی پارس‌جنوبی عنوان و تصریح کرد: اگر برداشت از این میدان با کندی پیش رود ممکن است گاز و میعانات به سمت کشور رقیب حرکت کند. وی تاکید کرد: با توجه به شرایط یاد شده، ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی ایران به میدان پارس‌جنوبی نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا طرح‌های توسعه‌ای این میدان متناسب با زمان تامین مالی مورد نیاز شوند.


  کد خبر : 471
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :